Jak recenzent, tak diskutéři hovoří o manuálním ostření, o malé světelnosti a drahotě. Já tento objektiv chápu jako cestovní nebo do města, malý, lehký, pohotový, nenápadný, se skvělou kontrukcí. Jeho hlavní přednost je právě v autofokusu:"Ostření je v podstatě neslyšné, skutečně je velmi tiché a výborné pro video." a "přeostření zvládne za pouhých 0,25 sekundy" jak uvedl recenzent. Já to mohu jen potvrdit. O tom je tento objektiv. Proto jsem za něj tru cenu rád zaplatil. Kdo má potřebu a čas "tvořit a ostřit ručně" může si koupit Loxii. Pokud na to nemá, má nepřeberný svět manuélních objektivů buď už přímo s E-bajonetem od Samyangu (jsou skvělé!) nebo s redukcí za pár korun objektivy od Canonu, Nikonu, Minolty, Sony A, na co si jen vzpomene. Opravdu už mě ty zhnusené řeči zakyslých lidí o bajonetu E štvou. Pominu-li cenové kategorie 5 000,-$ a výš, na světě dnes není lepší fotoaparát než Sony A7RII.
Odpovědět0 0
Zkusil jsem vyvolat RAW snimky, Lightroom 5.7.1. ovsem rekl, źe necte tento format. Cili domnivam se, ze snimky RAW byly porizeny ve 14-bit formatu. Totez mi totiz rika Lightroom s obrazky, porizene z A7M2, kdyz nastavim 14-bit RAW. Tak mne zajima, jak asi a v cem byly snimky z recenze vyvolany?
Odpovědět0 0
Lightroom podporuje generálně RAWy z A7RII až od 6.1.1, 5.7.1 byl první verzí co podporovala A7MII, ale 14bitové byly dodány později takže tato verze je nezná.
Odpovědět0 0
Diky za info, tusil jsem to, coz znamena, ze upgrade Lightroomu je nevyhnutny.
Odpovědět0 0
Skla od Zeisse na A bajonet neměla chybu, měl jsem v té době skoro všechny (24-70, 16-35, 84/1,4, 135/1,8), nebo alespoň vyzkoušel ty novější a i ty ceny byly cca stejný jako na C a N a byly lepší. Na E bajonet je to děs, nejen, že stojí ještě víc, ale stojí za houby, Milane, sklo za skoro 30 tisíc dává horší výsledek než Canon 40/2,8 za 1/4 ceny, je menší, lehčí a ostrý i na F2,8 až do rohů. Ano, mám stejný názor jako Milan, tělo s výhradami výborný, ale není na to co nasadit a co co je stojí balík a nic moc. Tahle celková zmatenost systému a cenová politika byl důvod mého odchodu os Minolta/Sony systému a když to tak sleduju, tak není čeho litovat
Odpovědět1 0
Mně přijde celkově koncept (F)E bajonetu podivný - malá těla, velké objektivy, resp. spoustu těl a málo skvělých objektivů (hodně průměrných). Nelíbí se mi tenhle trend, ať už jde o Sony nebo o Apple a jim podobné, kam šlápnou, tam dochází k urychlení produktových cyklů = a nevyhnutelně vede ke konzumní spotřebě. Ztrácí se hodnota a kvalita výrobků, kterou nahrazuje sice spousta technických vychytávek, ale jako celek to nějak pokulhává, a velice rychle ztrácí na ceně. Firmy tohoto ražení si vlastně vychovávají své stádo, které jim to žere a každý rok obměňuje, jen aby bylo "in", a celé to šílenství vlastně dotuje. No nevím, sám bych nedal za foťák 40-100 tisíc, který má stále hodně kompromisů (A7 počínaje, A7RII konče).
Před 2 lety jsem si vybral m4/3 a jsem celkem spokojený, až na jejich cenovou politiku za poslední rok dva. Ale je fakt, že je tu dost kvalitních skel. Jsem opravdu zvědavý, s čím přijde na poli CSC Nikon nebo Canon.
Odpovědět2 0
Zaujimavy by bol test Sony SEL28F20 (28 mm f/2) - ohniskom je podobny, ma o trochu lepsiu svetelnost a vraj ma aj dobru kresbu. Cena cca. 11 000 Kc.
Odpovědět0 0
Ano, byl by zajímavý, ale nebyl k dispozici pro zapůjčení. Snad někdy příště.
Odpovědět0 0
Jo takhle, za logo Cajse takřka dvojnásobný příplateček, tak to jó :-).
Odpovědět1 0
No možná i více než dvojnásobek. Canon s Nikonem chtějí za 35mm cca 14 tisíc, ale to jsou světelnosti F1,8-F2.
Odpovědět0 0
Máš pravdu, byl jsem hodně naivní - Canon EF 40mm f/2.8 - 149$ (dle Dpreview)... 5mm sem, 5mm tam, to je skoro jedno, pak tam není rozdíl - Canon je akorát ještě trochu více pancake.
Co dodat - je to jen pro hloupé hýřily, normální člověk si udělá cenovou analýzu a odmítne to.
Odpovědět0 0
To už tě vyjde levněji si koupit tu redukci na objektivy Canon, která podporuje i AF a nasadit na to třeba ten pancake :-) Cenová politika Sony A7 je solidní, ale ty objektivy, tam mi to opravdu rozum nebere a nezbývá než čekat, s čím přijdou další výrobci objektivů jako je Sigma, Tamron a další. Je tu např. i 55mm F1.8 a tam jsou ty ceny také zajímavé. V podstatě u Sony připsali jednu nulu :-D U Sony kolem 26-27 tisíc, Canon kolem 3 tisíc, ostatní tak kolem 4-5,5 tisíce. Nad Sony A7x bych i uvažoval, ale fakt nevím, jaké objektivy k tomu...
Odpovědět0 0
No, zrovna ta 55/1,8 je podle ruznych recenzi asi nejostrejsi objektiv s podobnym ohniskem a autofocusem, takze tam ta cena az tak moc mimo neni, svetelnost neni jediny parametr urcujici cenu objektivu. Treba Sigma ART 50/1,4 stoji taky dvakrat tolik co originalni 50/1,4 od Canonu a Nikonu a nikomu, kdo je mel v ruce to divne neprijde.... Cimz netvrdim, ze je Sony levne , jenom je treba koukat i na jine veci nez je svetelnost...
Odpovědět0 0
No ona je sice výborná, to ano, ale to je i ta Sigma, která stojí méně, přičemž jde o F1,4. Nevidím sice smysl v tom, aby to při těch kvalitách stálo třeba 6 tisíc, to ne, ale 26-27 je hodně přes čáru. Za takových 15 by to bylo ještě akceptovatelné, stejně bych adekvátní cenu viděl ještě o něco níže.
Odpovědět0 0
Zas ma Sony proti te Sigme utesneni proti prachu a vode, coz mozna dorovnava v cene tu nizsi clonu. A ten modry ctverecek tez neco stoji :-). Ale souhlas, cena je u nas dost vysoka. Na druhé strane, treba na Bhphoto (USA) je rozdil v cene mezi Sigmou a Sony 50$, coz uz je prijatelne. I kdyz tam je ta Sigma v prepoctu paradoxne drazsi nez u nas. A pak ze je v Americe vsechno levne :-).
Odpovědět0 0
No tie sony/zeiss su fakt priserne drahe, preto treba hladat ine cesty ako ich zohnat lacnejsie.
Ja som napriklad pri prilezitosti sluzobnej cesty do Japonska zbehol do BICCAMERA shopu v centre Tokya a zohnal famozny SEL24f18 e-Mount za 550,- eur v prepocte. Pritom v ramci EU ho bolo nemozne zohnat pod 900,- EUR. Treba ale povedat, ze tych 900,- by som zan nikdy nedal.
Odpovědět0 0